трусики женские украина

На головну

Основні тенденції розвитку арабських засобів масової інформації - Журналістика

Реферат: Основні тенденції розвитку арабських засобів масової інформації

медийный ринок арабський

Арабський ЗМІ, будучи невід'ємною частиною сучасного суспільства, відображають і ті проблеми, з якими стикаються країни Ближнього Сходу і Півночі Африки. Відсутність єдності негативно позначається не тільки на розвитку країн Арабського Сходу. Те ж можна сказати і про засоби масової інформації, які роздираються протиріччями і бажанням у що б те ні стало уразити іншу сторону в особі західних колег, діють часом в збиток собі. Це нині практично буденне явище у відносинах між арабським і західним ЗМІ, коли обвинувачення в шпиономании слідують як з однієї, так і з іншого боку. Численне інтерв'ю з представниками американської адміністрації на арабському телебаченні стало являти собою щось середнє між грою в теніс і грою в поддавки.

Демонстрація арабськими телеканалами кадрів, на яких запечатлен хід військової кампанії в Іраку, багато в чому сприяла зростанню антиамериканських настроїв в країнах арабського Сходу. У свій час Дж.Буш в одному з виступів назвав арабський ЗМІ «ненависною пропагандою». Як крок, покликаний організувати протидію цій пропаганді, можна розцінити рішення надати всі можливості для успішної роботи нового телеканалу під багатозначною назвою «Аль-Хурра», що означає в перекладі з арабського «вільний», який вийшов в ефір 14 лютого 2004 р.

Головною метою створення телеканалу є зміна негативного відношення до Сполучених Штатів з боку країн арабо-мусульманського світу. У «війні за серця і розуми» арабських глядачів творці «Аль-Хурра» насамперед прагнуть отримати перемогу над такими давніми конкурентами американських телекомпанія на близькосхідний ринку мас-медіа, як «Аль-Джазира» і «Аль-Арабийя».

«Очевидно, що адміністрація відчуває потребу донести американське послання мусульманському миру з урахуванням тих змін, які сталися після початку війни проти тероризму. Ближній Схід може і далі відноситися зі скептицизмом до всіх ініціатив, маючи для цього всі основи. Ми повинні переконати його в тому, що готові представити щось більше, ніж лише звичайне послання», - заявив в інтерв'ю «Вашингтон Таймс» Чарльз Піна, ведучий дослідник оборонної політики Інституту Като (США)1.

Поява «Аль-Хурра» на медийном ринку частково негативно відбилася на віщанні таких відомих радіостанцій, як «Голос Америки», «Радіо Свобода», «Радіо Вільної Азії», оскільки в сфері інтересів нової телестанції ті ж теми і той же обхват аудиторії, який мають перераховані радіостанції.

Всі випуски програм виходять в світло після схвалення Ради, в яке входять представники редакційної колегії і американської адміністрації. Однак представник керівництва телестанції Джо О'Коннел заявив, що надалі редакційна колегія збирається дистанцироваться від вимог американської адміністрації. Багато які чекають, що і радіостанція «Сава» незабаром зробить схожу спробу позбутися опіки влади. Ця радіостанція була створена в 2002 р. Особливо високий рейтинг (42%) ця радіостанція має серед молоді (від 15 до 29 років), що проживає в країнах Ближнього Сходу. Цей досить високий рейтинг радіостанція придбала за рахунок того, що з одного часу ефірного часу 55 хвилин доводиться на англо- і арабоязычную популярну музику, а що залишилися 5 хвилин йдуть на інформаційні блоки, які схоже телеграфним повідомленням.

Вихід в ефір телеканалу «Аль-Хурра» відразу викликав ущипливі коментарі зі сторони практично всього ведучого ЗМІ Ближнього Сходу. Газета «Аль-Кудс аль-Араби» надто негативно відреагувала на початок роботи цього нового арабоязычного телеканала2. Кореспонденти газети відмітили передусім непрофесіоналізм своїх американських колег в представленні інформації. Ними було відмічено, що цей супутниковий канал нагадує ті, що діяли в період холодної війни як з боку Радянського Союзу, так і країн Заходу. Першим гостем телеканалу «Аль-Хурра» став президент Дж.Буш, якого приймали так, немов він є одним з арабських лідерів. У ході бесіди з американським президентом журналіст телеканалу вважав за краще уникнути неприємних президенту питань про існування іракської зброї масового знищення і т.п.

Більшість критичних зауважень характеризує те недовір'я, з яким відносяться до інформації даного телеканалу арабські глядачі. Кореспондент иорданской газети «Джордан Таймс» відмітив, що «сладкоголосые мови і приємні оку заставки не можуть затьмарити реальність, яка така: практично 37 років ізраїльської окупації, хаос в Іраку і т.п. При цьому всі ці явища потрібно віднести до результатів американської зовнішньої політики. Це настільки очевидне, що глядачам залишається тільки запозичити і вимовити розхожу в американському жаргоні словечко - «Уау»3

Еміратська газета «Аль-Халидж» затверджує, що діяльність «Аль-Хурры» «не відрізняється від військового, політичного і економічного вторгнення... Якби американська політика в регіоні була продуманою і переконливою, то вони не звернулися б до косметичного ретушування її образу»4.

«Негативна реакція в арабській пресі на початок роботи телеканалу «Аль-Хурра» пов'язана з тим, що його (канал) сприймають як засіб для «промивки мозків» арабському населенню. Разом з тим необхідно відмітити, що це не говорить на користь нації, яка злякалася якійсь супутниковій станції незалежно від того, на чиї гроші вона фінансується і чиї погляди відображає. Упевнена у власних силах нація полічила б появу подібного каналу як додавання нового кольору до спектра її свободи», - затверджує авторитетна арабоязычная газета «Аш-Шарк аль-Аусат», яка видається в Велікобрітанії5.

Характерні питання, які задавалися багатьма арабськими спостерігачами, були відображені в статті Рамі Хурі, опублікованій в ліванській газеті «Дейлі Старий»: «Аль-Хур-ра» стане черговим цікавим і дорогим проектом, побудованим на обмані. Звідки вони будуть отримувати свої матеріали? До яких часів буде продовжуватися подібне знущання?»6 Сірійське видання «Тішрін» також не залишилося збоку від обговорення даного питання: «Ця станція є частиною проекту повторної колонізації арабської Батьківщини, яку намагаються здійснити США, використовуючи політику «батога і пряника»7.

Тим часом були і ті, хто вітав появу нової телестанції не стільки тому, що були раді просуванню поліпшеного іміджу США в країнах Ближнього Сходу, стільки тому, що просто схвалили створення нового засобу масової інформації. Більшість спостерігачів одностайні в тому, що проблема складається не в тому, що виникла нова телестанція, а в суті американської зовнішньої політики відносно країн арабського світу, яку ця станція пропагує.

Важливо відмітити, що діяльність телеканалу «Аль-Хур-ра» і радіо «Сава» є предметом пильної уваги з боку комісії з міжнародних відносин і тероризму Комітету по міжнародних відносинах Сенату США. У рамках роботи даного комітету неодноразово були заслухані доповіді, присвячені не тільки діяльності вищезазначеному ЗМІ, але і інших друкарських і цифрових джерел інформації близькосхідний региона8.

Поява на світло арабоязычного телеканалу «Аль-Хурра», працюючого на кошти американських платників податків, з'явилася своєрідним визнанням США в тому, що на інформаційному полі вони програють у війні ідей з мусульманським миром, будучи не в змозі успішно просунути свою ідеологію в мусульманському середовищі. У багатьох положеннях це було відображене в доповіді, зробленій експертами консультативної групи Пентагона.

24 листопада 2004 р. Управління по оборонній науці Пентагона випустило в світло доповідь, в якій ряд аналітиків закликав керівництво країни до створення в структурі Білого Будинку нового підрозділу, яке повинно займатися стратегічними связями9. Історія роботи Управління по оборонній науці нараховує вже 40 років, протягом яких їм була вироблена безліч рекомендацій по реформуванню збройних сил Сполучених Штатів відповідно до вимог часу. Головними цілями створення даного Управління були перетворення існуючих методів оборони, доцільне використання фінансових коштів, відпущених на потреби військово-технічного комплексу; виробіток нових революційних технологій в області оборони. У доповіді, випущеній в 2004 р., містилася рекомендація по зміні характеру діяльності підрозділів по зв'язках з громадськістю і ЗМІ Пентагона і Держдепартаменту США.

«Якщо ми дійсно хочемо мати повне уявлення про мусульманський мир і арабський мир, зокрема, ми повинні переконати мусульман в тому, що вони не обов'язково повинні рухатися по американському шляху розвитку», - говориться в докладе10.

Автори цього документа, використовуючи ретельно підібрані вирази, намагалися донести до своїх читачів в основному з числа військового і політичного керівництва США, що доти, поки спроби США пояснити свою зовнішню політику будуть терпіти невдачу, будуть провалюватися і всі зусилля по її пропаганді, адресованій широкій масі населення на Ближньому Сході: «Мусульмани ненавидять не нашу свободу, а нашу політику»11.

У арабському світі «переважна більшість заперечує того, що вони називають «однобокостью», тобто проти підтримки США Ізраїля, а значить проти палестинець, і довгострокової і підтримки авторитарних режимів, що посилюється, зокрема, Єгипту, Йорданії, Пакистана, Саудівської Аравії і інших держав Персидської затоки. Таким чином, численні запевнення американських дипломатів про готовність сприяти розвитку демократії в ісламських державах виглядають не інакше, як корисливе лицемірство»12. Таким чином, спроби адміністрації США представити війну в Іраку як вимушена необхідність ради досягнення демократії в цій державі, сподіваючись, що сталий «демократичний режим» буде скопійований іншими державами Ближнього Сходу, на даний момент потерпіли невдачу.

Як було відмічено в доповіді, американське втручання в справи мусульманського світу, включаючи війни в Іраку і Афганістані, викликало збільшення числа противників США: «На думку мусульман, американська окупація Афганістану і Іраку привела не до встановлення там демократії, а лише до запанування хаосу. Американські дії представляються продиктованими прихованими мотивами, націленими на реалізацію національних інтересів США за рахунок самовизначення мусульманських держав»13.

Протягом довгого часу в адміністрації США проходили дебати відносно того, які дії можуть бути допустимі в сфері забезпечення інформацією союзників і противників держави.

У 2002 р. Міністерство оборони США закрило свій офіс по стратегічному впливу. Це сталося після того, як на адресу міністерства стали звучати численні обвинувачення в тому, що воно створило цю структуру з метою поширення навмисної дезинформації. Представники Пентагона неодноразово заявляли, що «інформаційна кампанія або, як це ще деякі називають, «війна ідей» або «боротьба за серця і розуми» є важливою частиною будь-яких військових дій, а для оголошеної США глобальної війни з тероризмом просто вирішальної. У цій війні її (кампанії) правильна реалізація є важливою задачею. При цьому вона багато в чому залежить від того, наскільки успішно США зможуть відділити велику частину миролюбних мусульман від радикальних груп исламистов. На даний момент всі американські зусилля за рішенням поставлених задач в цій сфері не тільки потерпіли невдачу, але і привели до прямо протилежного результату»14.

Незважаючи на різносторонню інформацію, представлену у вищезазначеній доповіді, представник Пентагона Брайен Вітман заявив, що не було прийнято жодного рішення відповідно до висловлених в йому рекомендацій. Він додав, що «Пентагон не буде відхилятися від керівного принципу представлення інформації»15. Виходячи з цього, можна зробити висновок, що позиції «яструбів» в Пентагоне також сильні, як і в адміністрації США. Причому позиції останніх помітно посилилися після терактів 11 вересня 2001 р., які підстьобнули відторгнення на інтелектуальному, соціальному і культурному рівнях між багатьма представниками західної і арабо-мусульманської цивілізацій.

Багато які спроби відновити крихка рівновага і зробити можливим діалог між Сходом і Заходом потерпіли невдачу. У рамках процесу відновлення довірчих відносин між Сходом і Заходом після названих подій чітко виділилися дві групи арабських інтелектуалів і представники арабського ЗМІ.

Першу групу можна визначити як «безкомпромісну». Представники цієї групи затверджують, що західна аудиторія має що склався уявлення про арабо-мусульманську цивілізацію, яке далеке від істини, не підлягає трансформації і не сприйнятливе до аргументації мусульман. До даної групи потрібно віднести організацію під назвою «Араби проти дискримінації» (АПД), створену в Єгипті і тісно пов'язану з урядовою газетою «Аль-Ахрам». АПД також тісно співробітничає з Центром політичних і стратегічних досліджень (ЦПСИ), який публікує свої матеріали на базі видавничого будинку «Аль-Ахрам». АПД була зареєстрована як громадська організація з тим, щоб в судах країн ЕЭС відстоювати права арабського ЗМІ. Філія АПД була відкрита в Каїрі в рамках угоди з єгипетським міністерством іноземних справ. Також заплановане відкриття відділення АПД в Вашингтоні. На сторінках щотижневої єгипетської «Акбар аль-Адаб» було опубліковане інтерв'ю з розділом АПД Імадом Джадом16. У деяких своїх положеннях це інтерв'ю стало відповіддю на опублікований в США «Глобальний звіт з проблеми антисемітизму»17. Частково публікація даного звіту підштовхнула Імада Джада до пропозиції встановити етичний кодекс для арабського ЗМІ.

У інтерв'ю Джад відмітив, що представниками Центра політичних і стратегічних досліджень протягом вже декількох років відмічалася активізація зусиль різних сіоністських організацій, діючих і що публікують свої матеріали в різних столицях світу - Вашингтоні, Берліні, Москві, Тель-Авіві і т.д. Також в ЦПСИ і АПД звернули особливу увагу на різні конфліктні ситуації, які виникали з арабськими журналістами, яких звинувачували в розпалюванні міжнаціональної ворожнечі. Як приклад можна привести обвинувачення в расизмі, висунені французькою владою відносно відомого єгипетського журналіста, розділу Асоціації арабських журналістів Ібрагима Нафіє після опублікування ним статті під назвою «Єврейська маца виготовлена з арабської крові».

Джад також звернув особливу увагу на статтю британського журналіста Брайена Уайтекера, в якій вказувалося на те, що останній неодноразово отримував по електронній пошті від різних організацій витримки з арабської преси, перекладені на англійську мову, в яких містилися твердження явно антисемітського характера18. Вивчивши справжні джерела, з яких бралися ці витримки, Уайтекер прийшов до висновку, що переклад був некоректним. У даній ситуації, на думку британського журналіста, необхідно, щоб арабський ЗМІ самостійно переводив свої матеріали на європейські мови, що дозволить уникнути помилок, а часом і відвертого спотворення значення публікацій. Уайтекер відмітив, що в цей час араби вважають за краще лише «сидіти сложа руки і бурчати з приводу махинаций, які здійснюють сіоністські організації і ізраїльські спецслужби»19.

Джад затверджує, що АПД створена з метою протидії тим організаціям, які затверджують в своїх матеріалах, що існує «арабська антисемітська ненависть». Також АПД буде пильно дослідити публікації ізраїльському ЗМІ, в яких виявляється расизм відносно не тільки арабів, але і представників країн Заходу. Джад згадав про те, що на вебсайте організації приведені приклади дискримінації в Ізраїлі, що грубо порушують міжнародне право.

Багатьма відмічається той факт, що арабський ЗМІ в освітленні арабо-ізраїльського конфлікту настільки емоційний, що це часом приводить до абсолютно протилежних результатів, чим ті, яких вони домагаються. На думку Джада, саме виробіток етичного кодексу для арабського ЗМІ може допомогти в розв'язанні цієї проблеми. Оскільки саме він (кодекс) позбавить сіоністські організації можливості використати ці емоційні сплески арабських авторів в своїх цілях. Однак Джад не згадав, на основі яких принципів буде формуватися цей етичний кодекс, а також яким чином і в які терміни буде організовано прийняття цього кодексу.

Незважаючи на згадку про зайву емоційність колег, саме інтерв'ю Джада не стало виключенням. Воно було повне прагненням викрити «підсобників сіонізму», що є основною перешкодою для розвитку арабських СМІ20. Рухаючись в цьому напрямі, в своєму інтерв'ю Джад звернув особливу увагу на діяльність Інституту вивчення розвитку засобів масової інформації Ближнього Сходу. Останнім часом робота цього інституту зазнає частої критики з боку арабських і західних журналістів. Деякі з них звертають особливу увагу на той факт, що інститут очолює Ігал Кармон, який в свій час був радником по тероризму Іцхака Рабіна і Беньяміна Нетаньяху, а також на те, що багато які співробітники - колишні офіцери Моссад. Вказуючи на це, арабські і деякі західні аналітики вважають, що цей інститут не може представляти достовірно об'єктивну інформацію про ситуацію на Ближньому Сході загалом і в арабському ЗМІ.

Інша група інтелектуалів і представників ЗМІ країн арабо-мусульманського світу ратувати за «зближення будь-якою ціною». Ця група надто чутливо відноситься до реакції ЗМІ на власні виступи, які характеризуються гранично обережним висловлюванням. Представники тієї і іншої груп визнають, що рівень негатива в ЗМІ у відношенні як держав арабо-мусульманського світу, так і країн Заходу надзвичайно високий. Так, в арабських ЗМІ антизахідний, а точніше сказати, антиамериканські настрої мають тенденцію до посилення. Згідно з даними соціологічного опиту, проведеного організацією «Зогбі Інтернешнл», з квітня 2002 р. по червень 2004 р. стався значний спад у відносинах між арабськими державами і США. Були приведені, зокрема, наступні дані: число марроканцев, що стосуються надто негативну США і політики цієї держави, збільшилося з 61% (2002 р.) до 88% (2004 р.). У Єгипті, згідно з тим же дослідженням, число критично настроєних до США виросло з 76% до 98% за той же період (98% - це також число прихильників президента Х.Мубарака, що проголосували за нього на останніх виборах)21.

Протягом даної теми у вересні 2005 р. в журналі «Економіст» з'явилося інтерв'ю з Майклом Шерером, офіцером ЦРУ, який в 90-е роки очолював групу, що досліджувала діяльність Бен Ладена і його прихильників. Він зробив цікаве зауваження: «На світі знайдеться не багато людей, готових померти за проведення виборів в штаті Айова, але знайдеться досить людей, готових зробити це тому, що ми надаємо підтримку ізраїльтянам, допомагаємо Путіну в боротьбі проти чеченців, або тому, що ми не даємо підвищувати ціни на нафту, тим самим не даючи збагачуватися багатьом мусульманам»22.

Посилаючись на неназване джерело в Пентагоне, Джеймс Фаллоуз, дослідник даної проблеми в своїй статті «Чому вони ненавидять нас?» заявляє: «Усама бен Добрий нічого б не зміг зробити без нашої допомоги. Своїми діями ми грали йому на руку, підтверджуючи всі обвинувачення, які він висував проти нас. Адже він заявляв про те, що США підуть на все з тим, щоб подавити мусульман - займуть їх святі місця, сприяють поваленню ісламських урядів, почнуть одноосібно використати їх природні ресурси. Варто тільки придивитися до того, що відбувається в Іраку, щоб зрозуміти, що араби отримали підтвердження слів бен Ладена»23.

Як і в будь-якій іншій країні світу, політичні реалії багато в чому формують контекст матеріалів ЗМІ арабо-мусульманського світу. Деякі спостерігачі зазначають, що при відсутності демократії в західному розумінні цього слова, багато які телепередачі на арабському телебаченні (особливо це торкається струму-шоу) своєрідно замінюють суспільні дебати. Західні критики докоряють багато які арабські рейтингові програми в тому, що останні не стільки виконують свою головну інформаційну функцію, скільки через компіляцію гострих, провокаційних фактів випускають матеріали, в основному що стосуються процесів, що відбуваються за межами арабського світу. Дані докори представляються недостатньо переконливими, оскільки подібна практика характерна для роботи багатьох ЗМІ не тільки в країнах арабського світу.

У цей час арабський ЗМІ знаходяться в стані активного зростання за рахунок широкого поширення доступного супутникового зв'язку. Швидке збільшення числа супутникових каналів привело до того, що розширився ринок електронних засобів масової інформації, включивши в себе не тільки регіональний ЗМІ, але і розташовані в країнах Заходу.

Більшість нових медийных компаній бачить своєю головною метою обхват споживачів всіх країн арабо-мусульманського світу, а не тільки окремих держав. Таким чином, можна говорити про реальні перспективи створення панарабского медийного ринку. Ще в 50-60-е роки Гамаль Абдель Насер, що націоналізував єгипетський ЗМІ, говорив про необхідність їх роботи на благо всієї арабської нації. Пізніше ідея панарабизма перекочувала на сторінки англійських, французьких газет і журналів, де європейські інтелектуали, що дістали освіту в Сорбонне або Оксфорді, висловлювали свою думку про перспективи її реалізації. Здається, що в цей час ця ідея набагато ближче до своєї реалізації, чим коли б те не було. По надто мірі, панарабские супутникові канали вже успішно конкурують із західними і формують громадську думку по всьому арабському світу.

1 червня 2004 р. в Стамбулі пройшов конгрес Світової Асоціації газет. У ході роботи конгресу виступили багато які представники різного ЗМІ арабського світу. Саид ас-Сулами, що очолює Центр захисту свободи слова в ЗМІ в країнах Ближнього Сходу і Північної Африки, також виступив тут з мовою. Він особливо детально зупинився на проблемі, яка, на його думку, є найбільш актуальною для арабського ЗМІ, а саме - протидія цензурі владних структур в арабських країнах. Також він вважає, що багато які іноземні держави побоюються зміцнення позицій арабського ЗМІ і їх впливу на формування громадської думки.

Відомий палестинський журналіст Дауд Куттаб вважає, що «в багатьох арабських країнах ЗМІ вважає за краще концентрувати увагу на палестинской проблемі, а останнім часом на положенні в Іраку, ніж дослідити і представляти своє бачення найбільш гострих внутрішніх проблем»24. Він також звернув особливу увагу на те, що в деяких арабських державах існує до 30 різних законів, регулюючих діяльність засобів масової інформації. Багато Які з цих законів - справжні пута, зв'язуючі руки журналістів, позбавляють їх можливості діяти в інтересах об'єктивної подачі інформації.

На думку Куттаба, якість багатьох арабських газет і журналів є надто низькою. Багато в чому це пояснюється тим, що самостійна оригінальна журналістика в цих виданнях практично відсутня. Газети і журнали в більшості арабських країн займаються лише тим, що передруковують новини, що випускаються національними або міжнародними інформаційними агентствами. Палестинський журналіст звернув увага що зібралися на той факт, що в більшості країн арабського Сходу журналістські союзи є «закритими» співтовариствами, підконтрольними офіційним державним структурам.

Саад аль-Баззаз, головний редактор іракської газети «Аз-Заман» в ході свого виступу указав на те, що в сучасному Іраку женщины-журналистки не можуть в повній мірі виконувати свої професійні обов'язки. Аль-Баззаз заявив, що їм доводиться щодня стикатися з прагненням «релігійних і фанатичних» екстремістських угруповань нав'язати свої умови для роботи світських засобів масової інформації Іраку.

Разом з тим більшість дослідників зазначає, що арабський ЗМІ знаходиться в постійному розвитку. Потрібно визнати, що цей розвиток носить надто повільний характер, але проте динаміка очевидна. Певною мірою свідченням тому є прийняття в Йорданії нового закону про статус приватного радіо- і телестанцій. Також в Йорданії, а потім і в Бахрейне зазнали реорганізації міністерства, в чиє ведіння входить спостереження за діяльністю ЗМІ. Також зміни торкнулися журналістських союзів в Єгипті і Марокко: там були проведені перевибори керівництва і змінені статути цих організацій, що значно полегшило їх роботу.

Представник газети «Йемен Таймс» Уалід ас-Сакаф вважає, що «зміни в арабських засобах масової інформації повинні привести до зміни менталітету режимів Ближнього Сходу. Вони повинні переконати їх в тому, що вільний ЗМІ не є загрозою і може співробітничати з урядами в боротьбі з корупцією і т.п.»25

Пріоритетною задачею, на думку більшості учасників конференції, є підготовка молодих незалежних активних журналістів. Дауд Куттаб вважає, що «Ближній Схід є тим єдиним регіоном, який отримав найкраще навчання в цій сфері при найменшому результаті. А саме: більшість з професіонально навчених журналістів працюють в урядовому ЗМІ, де їх ініціатива і допитливість глушаться державною цензурою»26.

Взаємовідносини між представниками арабського ЗМІ, владними структурами і громадськими організаціями часом розвиваються надто драматично. Як приклад можна привести вбивство в червні 2005 р. ліванського журналіста Саміра Касира, який був висаджений в своїй машині. Касир був надзвичайно відомим журналістом і суспільним діячем як в Ліване, так і за його межами. Освіту Касир отримав у Франції, в Сорбонне, де захистив дисертацію доктора історичних наук. Також С.Касир викладав політологію в Університеті Св.Іосифа в Бейруті. Він також був одним з фундаторів ліванського Демократичного лівого руху і членом його Виконавчої ради. Він постійно співробітничав з декількома газетами, серед яких була французька «Ле Монд Дипломатик», а також був редактором арабоязычной версії цього видання. З 1988 р. Самир Касир - постійний автор щоденного видання «Ан-Нахар». У 2001 р. представники ліванських спецслужб конфіскували паспорт Касира, вмотивовуючи тим, що ним написані «пасквілі» на адресу ліванських збройних сил і служб безпеки. Необхідно відмітити, що Касир був одним з самих видних і послідовних критиків перебування сірійських військ на території Лівана, а також політики президента Башара Асада в целом27.

Іншим прикладом взаємовідносин арабського ЗМІ з «навколишнім світом» служить звільнення керівника московського бюро «Аль-Джазиры» Акрама Хузама, про яке стало відомо 20 вересня 2005 р. З самого початку своєї діяльності канал «Аль-Джазира» претендував на лідируючі позиції в складі ЗМІ в країнах арабського світу, а також на об'єктивне і різностороннє освітлення найбільш актуальних проблем сучасності (одним з девізів телеканалу «Аль-Джазира» є: «аргумент - контраргумент»).

Протягом довгого часу цей телеканал був об'єктом критики з боку мусульманської громадськості як в арабському світі, так і в Росії, зокрема. На даний момент вже опубліковано немало матеріалів, присвячених як телеканалу «Аль-Джазира», так і передбачуваним істинним причинам звільнення Хузама. Уникаючи можливості «вгрузнути» в потоку версій, обвинувачень і посилань на ту або інакшу сторону, автор даної статті вважає: найбільш важливим на даний момент є той факт, що подібна ситуація багато в чому є слідством загальної проблеми, характерної для інформаційного поля країн арабського світу. Практично весь арабський ЗМІ розділений і належить двом часом ворогуючим напрямам в представленні інформації: або стисло і динамічно давати сухі факти, або активно займатися релігійною і/або політичною пропагандою. Відсутність єдності давно є однією з найбільш гострих і болючих проблем арабського суспільства. Так що навряд чи можна було чекати, що арабський ЗМІ не зіткнеться з подібною проблемою в своєму власному розвитку. Подолання разобщенности в ЗМІ країн арабського світу, выработка універсальних етичних норм поведінки їх представників, забезпечення свободи слова і самовираження мають першорядне значення і є найбільш актуальними задачами розвитку арабського ЗМІ на сучасному етапі.

Література

1. Вашингтон Таймс, 02.12.2004.

2. Аль-Кудс аль-Арабий, Великобританія, 17.02.2004.

3. Джордан Таймс, 16.02.2004.

4. Аль-Халидж, ОАЭ, 20.02.2004.

5. Аш-Шарк аль-Аусат, Великобританія, 15.12.2004.

6. Дейли Старий, Ліван, 20.02.2004.

7. Тишрин, Сірія, 23.02.2004.

8. Аль-Джазира, 25 листопада 2004.

9. Акбар аль-Адаб, Єгипет, 19 грудня 2004.

10. Гардиен, 26 лютого 2002.

Авіація і космонавтика
Автоматизація та управління
Архітектура
Астрологія
Астрономія
Банківська справа
Безпека життєдіяльності
Біографії
Біологія
Біологія і хімія
Біржова справа
Ботаніка та сільське господарство
Валютні відносини
Ветеринарія
Військова кафедра
Географія
Геодезія
Геологія
Діловодство
Гроші та кредит
Природознавство
Журналістика
Зарубіжна література
Зоологія
Видавнича справа та поліграфія
Інвестиції
Інформатика
Історія
Історія техніки
Комунікації і зв'язок
Косметологія
Короткий зміст творів
Криміналістика
Кримінологія
Криптологія
Кулінарія
Культура і мистецтво
Культурологія
Логіка
Логістика
Маркетинг
Математика
Медицина, здоров'я
Медичні науки
Менеджмент
Металургія
Музика
Наука і техніка
Нарисна геометрія
Фільми онлайн
Педагогіка
Підприємництво
Промисловість, виробництво
Психологія
Психологія, педагогіка
Радіоелектроніка
Реклама
Релігія і міфологія
Риторика
Різне
Сексологія
Соціологія
Статистика
Страхування
Будівельні науки
Будівництво
Схемотехніка
Теорія організації
Теплотехніка
Технологія
Товарознавство
Транспорт
Туризм
Управління
Керуючі науки
Фізика
Фізкультура і спорт
Філософія
Фінансові науки
Фінанси
Фотографія
Хімія
Цифрові пристрої
Екологія
Економіка
Економіко-математичне моделювання
Економічна географія
Економічна теорія
Етика

8ref.com

© 8ref.com - українські реферати


енциклопедія  бефстроганов  рагу  оселедець  солянка